18 нояб. 2013 г.

"Куалектэм синъёс. Маленький удмурт в большом мире."(с)

Поездын Поздеев тодӥз,  что мон 2 пол вал ни Петыркарын:
-Ну и чем так крут Петербург?
-Ну кызьы тыныд вералод? Трос курутой событиос татын ортчизы. Писательёс та кар сярысь гожъязы, соослэн геройёссы ветлӥзы (асьсэос но) именно Питерлэн урамъёстӥз. Ваньзэ сое малпаса оломар луиськод кадь, что вообще, соос адӟылӥзы сое, маре тон но адӟиськод (коркаос, дворецъёс, площадьёс, выжъёс...) Вот..
-ммм..
Потӥськом Московской вокзалысь.
-Ооо.. А это Питер да? Тут сам Достоевский ходил, да? Мм.. Круто ведь.
Пыримы метрое. Васькиськом эскалаторен.
-А это мы сейчас под Невой? великой рекой, да?
Станция Маяковского.
-Ммм.. Футуристично..
Синъёсме ас поннам питыртӥ..
Мынӥськом урамтӥ. Пеймыт ай.
-А чо не светает -то?
Мон шораз шузи шоры кадь учки.
-А. Ну я помню про полярные ночи. То,что тут север.
Опять озьы учки.
-Дак хул*, я из Дебёс. Мне можно.
Ӧжыт шыпыт мынэмез бере:
-Так-то тут красивые зданияяя. Ващее..

Виза лэсьтон ласянь 10 пол но консульствое ветлӥм кадь.
-Ну... Не психуууй.. Лучше наслаждайся тем, что гуляешь. Смотри какие красивые здания.
Тышкаме потӥз. Киос ик лыдыны кутскизы кадь.

Нуналлэн пумаз истерика лэсьтӥз. Пока багажной отделение обедысь ӧз поты, малпамы магазинэ пыраны. Учкисько дӥсь, нош со мукет палаз, кыкетӥ этажаз. Адями мар ке ышиз. Малпасько, наверно, дӥсь мертта. 20 мин. пала ортчиз ини. Ӧвӧл. И вдруг... Короткометражка: Поздейкин вӧзтӥ тӧлпери кадь кошкиз паськыт вамышъяса, пакетэныз чуть ли не йыр вадесозяз шонаса, ымнырыз туууууж недовольной. Сьӧраз потӥ. Сылэ:пӧсямын, йырсиез туркаськемын, судорожно тамаксэ пурккатэ. Мар луиз шуыса юасько.
-Дак чо кинула -то меня??? У меня телефон упал между эскалаторами. Я 20 мин. пытался достать его. А ты даже не пришла помочь!
Мон кулӥ. Быдэс сюрессэ серекъяса кӧт шугмиз.  Али но гожъясько, серекъясько.

Актёръёс но кулэ ӧвӧл.

P.s. Поздеев лыдӟиз блогез но шуэ:"Люди не знают с какой интонацией я это говорил. Со стороны это похоже на лепет.. . Мар.."
Мон:"Дебила, оветь?"

1 комментарий: